Chatbots in de zorgsector worden steeds vaker gebruikt om vroegtijdige waarschuwingssignalen van een aandoening of probleem te detecteren en zo een diagnose te stellen. Er is de laatste tijd een piek in de belangstelling voor het ontwikkelen van op AI gebaseerde, op chatbots gebaseerde Symptom Checker (CSC)-apps in de gezondheidszorg. CSC-apps bieden gebruikers mogelijke diagnoses en helpen hen bij zelftriaging met behulp van methoden van kunstmatige intelligentie (AI) en mensachtige gesprekken. Door de wereldwijde schaarste aan artsen, stijgende zorguitgaven en een toename van alternatieve kanalen zoals virtuele bezoeken, komt er steeds meer aandacht voor hoe zorgorganisaties zichzelf kunnen ontlasten en patiënten binnen hun netwerk kunnen houden. Een van de meest effectieve methoden om dit te bereiken, is patiënten beter te ondersteunen aan het begin van hun diagnostische reis, waar symptoomcheckers patiënten helpen bij de eerste stadia en hoe ze een cruciaal hulpmiddel zijn om te helpen bij zinvolle betrokkenheid van de patiënt. Door de toegenomen nadruk op patiëntenparticipatie in de afgelopen jaren, in combinatie met technologische verbeteringen en verbeteringen op het gebied van internetbronnen, is het aantal chatbots voor symptoomcontrole op de markt toegenomen. Bovendien zijn de belangrijkste spelers op de chatbotsmarkt voor symptoomcontrole van plan om apps te lanceren. In maart 2022 onthulde Babylon bijvoorbeeld een AI-compatibele chatbot voor symptoomcontrole die is geïntegreerd in de onlangs aangeschafte mobiele app van Higi. Patiënten zullen profiteren van de symptoomcontrole-chatbot van de app, die gebruikers zal helpen waarschijnlijke aandoeningen te beperken en hen naar gezondheidsbronnen te leiden.
Ontvang een PDF-voorbeeldrapport met gerelateerde grafieken en diagrammen (Pre & post COVID-19 impactanalyse): https://www.absolutemarketsinsights.com/request_sample.php?id=1344
De vraag naar gezondheidszorgsystemen neemt altijd toe als gevolg van bevolkingsgroei en vergrijzing, misbruik van medische diensten en de huidige COVID-19-epidemie. Een optie die aan populariteit wint, is de integratie van geavanceerde hulpmiddelen voor zelfbeoordeling, bekend als symptoomcheckers, in de systemen van zorgprofessionals. De COVID-19-symptoomchecker werd intensief gebruikt tijdens Covid-19 omdat het de online patiëntervaring verbeterde door snellere en nauwkeurigere antwoorden op COVID-19-vragen te bieden. Het verminderde het aantal oproepen en het volume voor callcenters die overbelast waren met COVID-19-vragen en testverzoeken. Het stelde ook patiënten in staat die onmiddellijke toegang tot zorgverleners nodig hadden om dit tijdig te doen, evenals anderen te helpen bij het verkrijgen van snelle online antwoorden op hun vragen. Als gevolg hiervan heeft Covid-19 de weg vrijgemaakt voor de wereldwijde uitbreiding van de markt voor symptoomcontrole-chatbots in de komende jaren.
Praat met onze analist in geval van vragen voordat u dit rapport koopt: https://www.absolutemarketsinsights.com/enquiry_before_buying.php?id=1344
Hoogtepunten van het wereldwijde Symptom Checker Chatbots-marktrapport:
- Op basis van het type is de wereldwijde markt voor symptoomcontrole-chatbots gesegmenteerd in op regels gebaseerde, hybride en op AI gebaseerde systemen. Op regels gebaseerde chatbots hadden het grootste aandeel in de markt in het jaar 2021. Omdat op regels gebaseerde chatbots vertrouwen op vooraf bepaalde antwoorden op vragen en niet leren van hun gesprekken met mensen. Ze kunnen reageren met voorgeprogrammeerde reacties die worden geactiveerd door specifieke trefwoorden of zinsdelen, omdat op regels gebaseerde chatbots niet weten hoe ze moeten reageren op nieuwe vragen of als de gebruiker iets anders zegt dan verwacht. Om deze uitdagingen het hoofd te bieden, worden op AI gebaseerde chatbots gebruikt, omdat ze leren van interacties met mensen en de behoeften van hun gebruikers in de loop van de tijd beter kunnen begrijpen en intelligent kunnen reageren op die behoeften. Ze kunnen reageren met voorgeprogrammeerde reacties die worden ingegeven door specifieke trefwoorden of zinsdelen. Met de vooruitgang zal de markt voor chatbots voor symptoomcontrole dus wereldwijd stijgen.
- Eindgebruikers van consumenten/patiënten vormen een van de belangrijkste segmenten in de markt voor chatbots voor symptoomcontrole. Door de toename van internettoegang, economische datapakketten, het gebruik van smartphones en gadgets, de stijgende prevalentie van infectieziekten en de vraag van patiënten naar online counseling en snelle symptoomscreening, vormt de consument/patiënt de grootste marktgroep . Een van de belangrijkste krachten achter vooruitgang is de eenvoud van het verkrijgen van deskundig advies. Bovendien bevorderen een snelle oplossing van patiëntproblemen en eenstapsoplossingen voor veel uitdagingen de acceptatie door de patiënt.
- De regio Azië-Pacific zal naar verwachting de snelst groeiende regio zijn op de markt voor symptoomcontrole-chatbots tijdens de prognoseperiode. Chatbots spelen een steeds belangrijkere rol en winnen aan populariteit in de regio Azië-Pacific, zelfs vóór de uitbraak van COVID-19. Mobiele telefoons zijn voor veel mensen de meest geprefereerde informatiebron, vooral voor adolescenten en middelbare leeftijden. Daarom is het belangrijker dan ooit om de gebruikerservaring en tevredenheid van chatbots op mobiele telefoons te analyseren . Bovendien stuwen de aanhoudende ontwikkeling van gezondheidszorgtechnologie, de vroege acceptatie van verbeterde slimme apparaten voor de gezondheidszorg en het aanbod van geavanceerde digitale medische faciliteiten de markt voor symptoomcontrole-chatbots voort.
Bekijk onze exclusieve persberichten op Industry Global News24
- Wereldwijde markt voor de ziekte van Behcet 2022 – 2030
- Wereldwijde markt voor elektrische behuizingen 2022-2030
De belangrijkste spelers op de wereldwijde Symptoom Checker Chatbots-markt worden hieronder opgesomd:
- Ada Gezondheid GmbH
- Babylon Gezondheid
- Boei Gezondheid, Inc
- Creatieve Virtuele B.V.
- com Inc.
- HealthTap , Inc.
- Infermedica
- MD
- Microsoft Corporation
- PACT Zorg B.V
- Sensely Inc.
- Woebot Labs, Inc.
- MD Ltd
- Andere marktdeelnemers
Wereldwijde Symptom Checker Chatbots-markt:
Per onderdeel
- Software
- Dienst
Op soort
- Op regels gebaseerd
- Hybride Chatbot-systemen
- Op AI gebaseerde systemen
Door implementatie
- Webgebaseerd
- App-gebaseerd
Per implementatiemodus
- Op locatie
- Cloudgebaseerd
Koop het nieuwste en diepgaande Symptom Checker Chatbots Marktrapport @ https://www.absolutemarketsinsights.com/checkout?id=1344
Door eindgebruiker
- Consumenten/Patiënten
- Zorgverleners
- Verzekeringsmaatschappijen/zorgbetalers
Per regio
- Noord-Amerika (VS, Canada, Mexico, rest van Noord-Amerika)
- Europa (Frankrijk, het VK, Spanje, Duitsland, Italië, Scandinavische landen (Denemarken, Finland, IJsland, Zweden, Noorwegen), Benelux Unie (België, Nederland, Luxemburg), Rest van Europa
- Azië-Pacific (China, Japan, India, Nieuw-Zeeland, Australië, Zuid-Korea, Zuidoost-Azië (Indonesië, Thailand, Maleisië, Singapore, Rest van Zuidoost-Azië), Rest van Azië-Pacific
- Midden-Oosten en Afrika (Saoedi-Arabië, Verenigde Arabische Emiraten, Egypte, Koeweit, Zuid-Afrika, Rest van het Midden-Oosten en Afrika)
- Latijns-Amerika (Brazilië, Argentinië, Rest van Latijns-Amerika)
Verzoek om maatwerk om aan uw precieze onderzoeksvereisten te voldoen: https://www.absolutemarketsinsights.com/request_for_customization.php?id=1344
Toprapporten:
Wereldwijde markt voor bio-implantaten –
https://www.absolutemarketsinsights.com/reports/Global-Bio-Implants-Market-2022-%E2%80%93-2030-1342
Wereldwijde markt voor myocarditisziekte –
Over ons:
Absolute Markets Insights helpt bij het verstrekken van nauwkeurige en nieuwste trends met betrekking tot de vraag van de consument, het gedrag van de consument , verkoop en groeimogelijkheden, voor een beter begrip van de markt, en helpt zo bij het ontwerpen van producten, kenmerken en veeleisende prognoses. Onze experts bieden u de eindproducten die transparantie, bruikbare gegevens, een cross-channel implementatieprogramma, prestaties, nauwkeurige testmogelijkheden en de mogelijkheid om voortdurende optimalisatie te bevorderen, kunnen bieden. Van de diepgaande analyse en segregatie, we helpen onze klanten om zowel aan hun onmiddellijke als lopende onderzoeksvereisten te voldoen . Minutieuze analyses hebben invloed op grote beslissingen en daarbij speelt de bron van business intelligence (BI) een belangrijke rol, waardoor we up-to-date blijven met huidige en toekomstige marktscenario’s.
Neem contact met ons op:
Naam contactpersoon: Shreyas Tanna
Bedrijf: Absolute Markets Insights
E-mailadres: sales@absolutemarketsinsights.com
Telefoon: IN +91-7400-24-24-24, VS +1-510-420-1213
Website: www.absolutemarketsinsights.com